Θετική (προσωρινά) η έκβαση για το ζήτημα του Δημόκριτου (Νοέμβριος 2010)
Πριν από ένα περίπου χρόνο είχαμε επισημάνει μια άστοχη αναφορά που υπήρχε σε σχολικό βιβλίο για τον Αβδηρίτη πατέρα της επιστήμης. Χάρη στην παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη (κ. Άννας Ρούτση), αλλά και τον μετέπειτα χειρισμό του ζητήματος εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας (Κ. Παπαχρήστου και Ρ. Γεωργακόπουλου, 1-10-2010/ 122478/Γ1), η αντίστοιχη αναφορά δεν περιλαμβάνεται πλέον στη νέα διδακτέα ύλη. Έτσι, το Υπουργείο Παιδείας, με λεπτές και προσεγμένες διατυπώσεις, καταλήγει σε γενικές γραμμές στο ότι το συγκεκριμένο κεφάλαιο δεν προτείνεται εφεξής να χρησιμοποιείται στη διδασκαλία, καθώς μπορεί πράγματι να δημιουργεί παρανοήσεις για τα παιδιά. Είθε παρόμοια τακτική να ακολουθήσουν και διάφοροι υψηλόβαθμοι κρατικοί λειτουργοί στα επίμαχα ζητήματα που κατά καιρούς τους έχουν τεθεί από εδώ, π.χ. για το Σπήλαιο Πετραλώνων. Η αναγνώριση έστω έμμεσα άστοχων ενεργειών προσδίδει κύρος σε αυτούς που τα παραδέχονται, αυξάνοντας τη δυνατότητα για γόνιμο διάλογο, ενώ η προσκόλληση σε εξόφθαλμα σφάλματα οπωσδήποτε δεν ωφελεί κανέναν, ιδίως τις νεότερες γενιές.